Asiakastarina # 2: As Oy Turun Alfa
Asiakastarina # 2: As Oy Turun Alfa
Asunto-osakeyhtiö Turun Alfa on vuonna 2019 valmistunut kerrostaloyhtiö, joka sijaitsee Turun Raunistulan asuinalueella vanhan Barkerin kutomon vieressä. Asiakastarinassa kokemuksistaan kertoo Taina Hienonen, joka on toiminut hallituksen puheenjohtajana yhtiön alkutaipaleelta saakka. Trio Isännöinti aloitti taloyhtiön isännöinnin lokakuussa 2022.
Miten isännöinnin aloitus sujui?
Isännöinnin aloitus sujuin mutkattomasti, vaikka yhtiön tilanne silloin oli melko monimutkainen. Yhtiöllä oli tuolloin haasteita etenkin kirjanpidon puolen asioissa, mutta isännöinti suhtautui tilanteeseen kuitenkin sellaisella asenteella, että kaikki on ratkaistavissa.
Alun vaikeuksista selvittiin hyvin, koska Triolla on monipuolista osaamista isännöinnistä ja vahvaa taloushallinnon tuntemusta. Ei tarvinnut huolehtia itse mistään, vaan saattoi luottaa siihen, että isännöinti hoitaa kaiken. Yhtiön haltuunottoon kuulunut aloituspalaveri ja kiinteistökierros hallituksen ja Trion tiimin kanssa selkeyttivät monia asioita ja vahvistivat, että Trion toiminta on läpinäkyvää. Tämä loi aidon tunteen siitä, että Trion tiimi haluaa toimia taloyhtiön parhaaksi.
Miten yhteistyö ja asioiden hoito on sujunut tähän asti?
Yhteistyö ja asioiden hoito on toiminut mutkattomasti myös aloituksen jälkeen.
Asiat hoidetaan ammattimaisesti ja aina ajallaan. Isännöinti osaa priorisoida tehtäviä hyvin ja asiat hoituvat usein jopa hieman etukäteen sovitusta. Lisäksi koen, että tiedottaminen asukkaiden suuntaan on hoidettu oikein hyvin. Kehitysehdotuksena voisi pohtia, miten nuoret asukkaat tavoitettaisiin entistä paremmin ja saataisiin kiinnostumaan taloyhtiön asioista.
Isännöinti on aina hyvin tavoitettavissa ja isännöitsijän suunnasta tiedot liikkuvat hyvin koko hallitukselle, myös loma-aikoina asiat ovat hoituneet jouhevasti. Lisäksi täytyy mainita, että muistutustekstiviesti yhtiökokouksesta, joka lähetetään edellisenä päivänä, on erinomainen käytäntö.
Oletteko olleet tyytyväisiä Trio Täydellinen-palvelupakettiin?
Paketti on ollut nimensä veroinen meidän yhtiölle. Hinnoittelu on selkeää, eikä mitään ylimääräisiä tai yllättäviä kustannuksia ole tullut. Näkemykseni on, että tällainen paketti tulee pidemmän päälle edullisemmaksi. Hallituksen ei tarvitse miettiä asioita sen tarkemmin vaan voi luottaa siihen, että isännöinti hoitaa aina sovitut työt. Tuossa paketissa kokonaisuus on mietitty tarkkaan taloyhtiön tarpeita ajatellen ja se on hallitukselle huoleton vaihtoehto.
Helpottavatko Hausvise-asukassivut ja sähköiset toimintatavat taloyhtiön arkea?
Asukassivut ovat toimivat ja helppokäyttöiset. Sieltä löytyvät kaikki taloyhtiön dokumentit ja tiedot koottuna yhteen paikkaan. Sivuilta selviää hallitukselle myös ajantasaiset talouteen liittyvät asiat, kuten yhtiön rahatilanne ja laskut. Sähköiset toimintatavat nopeuttavat asioiden hoitoa ja näin ollen tekevät asukkaiden arjesta sujuvampaa.
Kokonaisuudessaan asiat on hoituneet kivasti ja meininki on kaikin puolin hyvä. Hallituksessa on stressitöntä ja helppoa olla kun tietää, että asiat hoituu ja tieto kulkee, toteaa Taina Heinonen.